the cooky wacky

Tuesday, November 11, 2008

teka-teki! siapa2 yg aku dah tanya jangan cuba2 berani nak jawab ok.

kalau dah tahu jawapan yg benar, pura2 tak tahu dan teka dengan jawapan laen yg salah (untuk jaga hati aku). tapi kalau kau memang betul2 tak tahu tapi rasa terselamat atas kata2 aku tadi, kau tak boleh tekan keyboard selama seminggu (tak tahu kenapa)
teka teki berbunyi begini:

baku: kenapa doraemon dan nobita tidak mahu datang ke Malaysia.

bi: why doraemon and nobita refuse to visit Malaysia.

mandarin: wei shenme doraemon he nobita bu yao qu Malaixiya?

kedah: awat doremon ngan nobita tu, depa tak mau mai sini?

kelantan: bakpo doremon dey nobita tokse haha ntah.

tamil: nanti aku tanya kugaa.

malaysia negara merdeka dan pelbagai mahkluk hidup di dalamnya.
aku maksudkan bangsa. peace.


* * *

kugaa cakap,

tamil:
yen doremono nobitawo malaysiaku vare matrange..??

haha tenkiu kugaa.

7 comments:

nu_Ox3r said...

sebab malaysia ada GIANTS!!peace la.bkn piece.hua!!!!

nazminabdullah said...

apa buduh sangat salah eja ni. cis.

apei budak kampung said...

waduh.. lawak la u ni.. yang tamil punya version dah tanya kugaa dah?

nazminabdullah said...

belum lagi. pasti sebentar lagi akan diusahakan.

Liana Ezzana said...

eh orang atas tuh..GIANT la bukan GIANTS..huahuahua..

nazminabdullah said...

haha betol3.

hana said...

sbb nbita dn doremon hnye citer kartun jek..mne ade hidup..