the cooky wacky

Sunday, November 16, 2008

tak penting dan tak payah baca. (tapi boleh komen ;B) ***edit

my post 2 days ago.

aku sedang membasuh belanga di sinki dan tibatiba:


Iz: kau pun buat rambut kat kedai ke?

(because my housemate spent about rm300 to perm her hair)

aku: taklah. ori. kenapa?

(muka siries gila gampang sebab tadi bad mood. sedangkan dalam hatiiiiiiii. bungabunga matahari... anggun mekar di taman sari)




jadi aku berhak untuk rasa rambut aku hebat dan menawan seperti membuat rawatan salon. ha-ha. kau peduli apa apa aku nak rasa.


*** Iz, semoga kitak sik tahu akan kewujudan blog kamek. ;D byebye.


* * *
edit

alang-alang aku dah buat topik ni
aku selitkan 1 formula khas untuk sesiapa yg nak merawat rambut kasar
tah kat mana-mana aku jumpa pun aku x ingat
tapi yg pasti aku pun tak pernah try lagi benda ni
sebab malas nak cari bahan
haha
kalau ada siapa2 yg dah buat nanti sharelah hasilnya ya. =)


1/4 cawan @ 50ml jus anggur
2 biji telur
1/2 sudu teh jus lemon
1/2 sudu teh ekstrak vanila
1/2 cawan @ 100ml air suam

blend semua bahan about 20s
sapu pada rambut
biarkan selama 5-10minit
bilas
then syampu seperti biasa.


selamat mencuba! *ting!




psssst: kalau rambut korang rosak jangan salahkan aku tau. hee.