the cooky wacky

Thursday, October 23, 2008

mari menabong di dalam tabong kegemaran. ting!

boolat: weh cuba tengok tabong ayong.
montel: mana2?
boolat: tu.
montel: weyh?? mana boleh macam ni!
boolat: naaahh...tunggu lagi.
montel: jom!
* * *
boolat: ala, x kan yg ni je ada.
montel: ha lah. tak meriah langsung.
boolat: tapi aku macam bekenan yg tu.

jarinya ditunjukkan pada tabung lutsinar dan besar macam ayong.

montel: eh. besarnya. xmampu aku (nak menabung, haha~)
boolat: cuba tengok harga.
boolat: bapak ah wey. 34 ringget.
montel: erm. jomla kita cari tempat laen dulu. manataw watson ngan guardian ada.
* * *
boolat: xde la weh. tempat ni kecik. xde jual tabung. (dengan penuh yakin)

(aku nak tanya ni. watson/guardian mmg ada jual tabong k?)


montel: isk. macamana ni. aku tak mau balik kalau tak beli. jom naek tempat tadi.

* * *
montel: kak, kat sini ada jual tabong? (buat2 tanya. sedangkan tadi dah datang)
akak kedai: tu. teros, belok kiri. (siap bagi direction. rupa2nya ada lagi slaen tempat tadi. haha)

montel: aku nak yang ni! cooooooppp!
boolat: ala. aku keliru nak amek yang mana. (gemok gila)
* * *
dumdumdum naek tangga.
budak2 gemok: ayong!!!! kami dah beli tabong! ala. kami pon xnak kalah!
***dah lupa apa dialog ayong.
* * *
pada satu hari...

boolat: aku nak kira duit tabongmu! (oh sungguh tak malu beliau itu).
montel: aku bagi amaran. jangan siapa2 cuba2 nak pegang dan angkat tabung aku!

keluar dari bilik...
lepas tu datang lagi. 'tak kira nak jugak!'
slamber je dia amek dan....



ini tabong chantek kepunyaan montel



boolat tak malu bukak tabong orang.
sedangkan nak bukak tabong dia kena tabahkan hati gila sebab ketat.




hasil tabongan.


***jadi da tahu dah kenapa montel bagi amaran keras kepada semua orang.
***salah 1 faktor penyumbang duit boolat lagi banyak adalah kerana tabung boolat ada gambar duit.
jadi duit dia banyak.

No comments: